مواد مورد نیاز جهت کفسابی و سنگسابی
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
مواد مورد نیاز جهت کفسابی و سنگسابی
چهار شنبه 21 ارديبهشت 1401 ساعت 11:54 | بازدید : 54 | نویسنده : admin | ( نظرات )

کفسابی و سنگسابی

کفسابی و سنگسابی یکی از مهمترین خدمات کاربردی است که باعث می‌شود تمام آلودگی‌ها و لکه‌های کثیف روی کفپوش‌های سنگی، سرامیکی، پارکت و غیره در منزل و محل کار به بهترین حالت ممکن و با کمترین هزینه تمیز شوند. از این رو، کفسابی و سنگسابی موجب خواهد شد تا سنگ‌های به کار رفته در ساختمان صاف و درخشان شوند که البته برای انجام این کار ابتدا باید از خدمات مراکزی استفاده کرد که در این زمینه از سابقه کافی برخوردار هستند. اگر شما هم قصد کفسابی و سنگسابی ساختمان خود را دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

مهمترین فواید و کاربردهای کفسابی

کفسابی و سنگسابی عملیاتی است به منظور سایش و برداشتن لایه‌ای نازک به قطر یک تا ۵ میلی‌متر از روی سنگ کف ساختمان است. این اقدام به منظور تازه‌سازی سنگ و رفع ترک، لکه، آلودگی‌های عمیق و نیز مواد میکروبی از روی سطح سنگ انجام می‌پذیرد. با کفسابی و سنگسابی در واقع، ضمن حذف لایه‌رویی و پوسیده سنگ سبب جلوه بصری بخش زیرین و تازه آن می‌شویم. بر این اساس، مراحل و شیوه کار کفسابی سنگ بستگی به شدت آلودگی یا مشکلات سنگ اعم تیرگی، ترک خوردگی، داشتن درز و غیره دارد. لازم است بدانید که، کفسابی و سنگسابی سبب برداشته شدن پستی و بلندی‌های سنگ و هم رنگ شدن درزها با سنگ می‌شود و در صورتی که ترک‌خوردگی وجود داشته باشه با کفسابی از بین می‌روند و ظاهری یکنواخت و زیبا به نمایش خواهد گذاشت. بنابراین این روزها که آلودگی هوا، مواد اسیدی و ریزگردهای آلوده همه جا پراکنده شده‌اند، انجام به موقع کفسابی و سنگسابی، از پوسیدگی پیش از موعد سنگ‌های ساختمان شما جلوگیری می‌کند. تاثیر این مواد بر روی سنگ‌ها و ترکیب آنها با آب باران، اثرات نامطلوبی روی سنگ‌ها می‌گذارد و سبب بدرنگ شدن، پوسیدگی و خوردگی سنگ‌ها می‌شود. پس بهتر است در فواصل زمانی لازم، نسبت به پاکسازی سطوح سنگ‌های ساختمان اقدام کنید تا از تثبیت و نفوذ مواد زائد به درون سنگ‌ها جلوگیری شود.

کفسابی با چه موادی انجام می‌شود؟

اشتباهی که بین بسیاری از مردم مرسوم شده این است که به جای استفاده از خدمات کفسابی و سنگسابی جهت از بین بردن لکه‌ها، جرم‌ها و آلودگی‌ها بر روی سنگ‌های ساختمان اسید یا جوهر نمک یا جرم‌گیر قوی می‌ریزند. این اقدام به جهت عدم اطلاع مردم انجام می‌شود و با ریختن اسید و جوهر نمک سبب مات و کدر شدن سنگ‌ها می‌شوند و سوراخ های سر سوزنی بر روی سنگ ایجاد می‌شود. در حالی که امروزه بعد از مرحله سنگ کاری و کار گذاشته شدن سنگ بر روی قسمت‌های مورد نیاز ساختمان انجام کار کفسابی و سنگسابی یک امر ضروری است و سبب لوکس شدن واحد مسکونی یا تجاری و زیبایی چند برابر سنگ می‌شود. کفسابی و سنگسابی به منظور ایجاد درخشش در کف سنگ‌های طبیعی با به کارگیری مواد خاصی انجام می‌شود که در ادامه به جزییات آنها می‌پردازیم:

استفاده از پودرها برای پرداخت سنگ

به منظور ایجاد درخشندگی مورد نیاز، دانه‌های ریز آلومینیوم یا پودر ساینده اکسید قلع را بر روی سطح سنگ می‌ریزند. این عملیات در واقع همان فرآیند سنباده زدن با الماس است و تنها تفاوت آن استفاده از پودر ساینده است. به طوری که پودر اسید اگزالیک یا اگزالات را روی سطح قرار می‌دهند و با آب مرطوب می‌کنند تا محصولی دوغابی ایجاد شود. سپس با دستگاه و سرعت 175 دور در دقیقه عملیات کفسابی و سنگسابی انجام می‌شود.

سنباده‌ زدن سنگ با الماس

یکی از دیگر از مواد مورد استفاده در عملیات کفسابی و سنگسابی سنباده زدن و ساییدن سنگ با الماس است. برای سنباده زدن سطح سنگ با الماس، از دستگاه کفپوش با سرعت 175 دور در دقیقه استفاده می‌شود. به طوری که سه تا شش دیسک با قطر سه تا چهار اینچ در پایین صفحه درایو ماشین سبب ساییده شدن سطح سنگ و درخشندگی ایجاد می‌شود.

درخشندگی سنگ با پوشش‌های موم

یکی از مواد مورد استفاده برای کفسابی و سنگسابی ریختن موم بر روی سطح سنگ برای ایجاد درخشش مصنوعی است. در این روش یک فرم مایع یا نیمه مایع از موم، اکریلیک، اورتان یا سایر پلیمرها بر روی سطح ریخته می‌شود و با دستگاه کفپوش با سرعت بالا و یک پد مویی الیافی اقدام به پاکسازی سنگ می‌کنند. استفاده از این مواد برای سنگ‌های متخلخل توصیه نمی‌شود.

کفسابی سنگ با بلورهای شیشه

عملیات بلورسازی یکی دیگر از روش‌های کفسابی و سنگسابی است که در آن ماده شیمیایی به نام فلوروسیلیکات بر روی سنگ پاشیده می‌شود و سپس با استفاده از پدهای پشمی اِستیل، بلورهای شیشه مانندی بر روی سطح تشکیل می‌شود. برای ایجاد گرما و اصطکاک مورد نیاز برای تشکیل و پرداخت بلورها، از یک دستگاه کفپوش استاندارد با سرعت 175 دور در دقیقه با صفحه مخصوص محرک استفاده می‌شود.

کفسابی با مواد نانو

یکی از موادی که برای رفع آلودگی و پیشگیری از انتشار ویروس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد نانو ساب است که با محیط زیست نیز سازگار است. در این روش با استفاده از ماده فوق اشباع و پاک کننده قوی، نسبت به رفع مواد آلوده، انواع باکتری و میکروب و ذرات غبار از روی دیوارها و کف ساختمان اقدام می‌شود. مواد نانو به کار رفته علاوه بر زیبایی ظاهری، سنگ‌های ساختمانی را نیز در برابر پوسیدگی و سایش مصون می‌کند. لازم به ذکر است، عملیات کفسابی و سنگسابی با مواد نانو بر روی انواع متریال‌ها مانند پارکت، انواع سنگ‌ها و حتی سطوح سیمانی قابل اجرا است.

مواد ممنوعه زمان کفسابی سنگ

در استفاده از مواد در عملیات کفسابی و سنگسابی باید دقت لازم را داشت چرا که برخی از مواد به بافت سنگ آسیب شدید وارد می‌کنند. در این راستا بهتر است که بدانید، به هیچ عنوان بر روی سنگ مرمر، عقیق، تراورتن یا سنگ آهک، پاک‌کننده‌های حاوی اسید نریزید. همچنین پاک‌کننده‌هایی که برای تمیز کردن حمام یا دستشویی استفاده می‌شوند معمولاً دارای اسیدهای مضر هستند که می‌توانند به کف سنگ آسیب برسانند. دانستن این نکته نیز خالی از لطف نیست که برای کفسابی و سنگسابی از مصرف سرکه، سفید‌کننده یا آبلیمو خودداری کنید. به طوری که پاک‌کننده‌هایی که حاوی آمونیاک هستند برای ایجاد درخشندگی و لکه‌بری سنگ استفاده نکنید. بر این اساس، برای اطمینان از نتیجه مطلوب کار کفسابی و سنگسابی و پرهیز از آسیب رساندن به سنگ‌های ساختمانی، بهتر است از شرکت‌های متخصص و دارای نیروهای با تجربه در این امر بهره ببرید.

مواد مورد نیاز جهت کفسابی و سنگسابی



برچسب‌ها: کفسابی و سنگسابی , ,

موضوعات مرتبط: کفسابی و سنگسابی , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست









می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 10
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 10
:: بازدید ماه : 13
:: بازدید سال : 24
:: بازدید کلی : 1941